06 mars 2008

Sömn

Vet inte varför, men det var en väldigt vaken natt i natt. Hela veckan har varit sådan, kanske är det stressen som börjar krypa på mig och gör mig lite uppe i varv? Känner att jag har svårt att komma igång och även svårt att stänga av. Hamnar i någon sorts limbo där inget blir riktigt rätt.

Klarade dock av veckans arbete på tre dagar, känns skönt, så nu kanske vi kan hinna lite i förväg. Hade tänkt krypa ner i källaren i eftermiddag, men jag sitter ju hellre i en stol och skriver ska jag erkänna.

Förstår inte varför muppen på tåget envisas med att alltid sätta sig bredvid mig och sitta och skaka på sina ben hela vägen till Helsingborg. Det är inte så att han överhuvudtaget verkar veta att jag finns där, men sätter sig bredvid mig gör han likväl, även om jag sitter någon annanstans i tåget. Funderar på om jag ska stå upp tills jag vet att han satt sig och sen sätta mig någon annanstans.

Snart är jag klart med Harry Potter 7:an och det har gått betydligt fortare att läsa den än vad jag trodde.

Nu är det dags för en kopp te och hoppas på att hjärnan vaknar.

Inga kommentarer: