04 mars 2008

Mensvärk

Jag har för längesedan accepterat ödet att jag kommer få leva med en sjuhelvetes mensvärk fram tills det tar slut. Så är det bara, får mig dock att varje månad fundera på om en hysterektomi inte hade varit en ganska bra idé. Jag vet ju med mig att jag inte har någon önskan om att vara gravid eller föda barn, har aldrig velat ju den biten och tror inte att jag kommer ändra mig inom det närmsta taget. Kanske i nästa liv? När man bär barnet så som kängururna gör?I en påse på magen, helt perfekt, lagom jobbigt och kan flyttas mellan olika människor för att underlätta för varandra.

Ja, jag inser att jag är i behov av hormonerna och sånt skit för att kunna fungera och må bra. Men det gör så ONT! Ovanpå detta så har jag denna månaden lyckats med konststycket att ha mensvärk så in i helvete, men ingen mens... Så är detta någon ny utdragen process som min kropp har hittat på?

Jag vill bara säga att jag har INTE godkänt detta och jag vägrar gå med på det!

Inga kommentarer: