14 april 2008

Hemsk?

Jag vet inte om jag är hemsk egentligen, bara egocentrisk kanske? Jag vet inte helt enkelt. Jag svarar inte på sms för jag vet inte vad jag ska skriva, jag vet inte vad jag känner eller vad jag vill. Kan vi vara vänner nu? Jag vet inte. Jag har haft en spiral av att inte kunna komma loss ordentligt och jag vill inte ha det igen. Kanske är jag helt enkelt feg, eller så behöver jag bara lite tid. Tid att få rätt på mina känslor och gå vidare eller något sådant.

Jag funderar på att färga håret igen, vet bara inte om jag vågar. Vet inte om jag kommer tåla det. Planerna på en extra tatuering har kommit tillbaka och det beror väl på att jag känner ett stort behov av att förändra mig på något sätt.

Om jag undviker en konfrontation så behöver jag inte ta itu med det hela, är det så enkelt? Jag blir arg av vissa saker som händer och känner mig missförstådd, men mest känner jag saknaden av det som har varit. Livet går vidare och det gör jag med, lite i taget och vissa fall i stora steg.

Inga kommentarer: