13 april 2008

Funderingar

Sov sex timmar, mellan ett och sju. Vaknade med panik, helt övertygad om att det var fredag och att jag försovit mig rejält. När jag väl fått rätt på dagarna och hjärnan kunde jag inte somna om och tog mig igenom en dålig film.

Vågade äntligen berätta för mamma, efter att syrran skällt lite på mig för att jag var dum. Jag har fortfarande svårt att tro att det är över, att jag inte ska få vara nära nära igen. Jag vet att detta är det enda rätta just nu, men jag önskar att det inte var så.

Spenderade lunchen med Timie som kom in på sin gröna lilla polo för att distrahera mig en stund. Sen gav jag mig ner på stan och skämde bort mig lite. Blev erbjuden att vara hårmodell och nu är håret ännu kortare, men jag gillar det. Vågade äntligen göra de två hålen i öronen som jag tänkt på i två år, var inte så farligt som jag trodde.

Resten av dagen har jag varit hemma hos S & Ö och lekt med deras lilleson, precis vad jag behövde.

Inga kommentarer: