14 april 2008

Brorsdotter

Min brorsdotter, 2,5 år, ringde sin far på jobbet och detta är vad som utspelade sig:
B=Brorsdotter P=Pappan
B : Hej pappa, hur har du det på jobbet?
P : Bra gumman, hur...
B : Vad gör du?
P : Jobbar
B : Pratar du med de andra på ditt jobb?
P : Nej...
B : Är du själv på ditt...arbets...arbets..rum?
P : Ja, det...
B : Varför?!?!
P : Men , jag sitter själv på mitt rum
B : Men du är ensam? Jag är inte ensam här hemma
P : Jo, men jag jobbar ju Ella, då sitter jag ensam i mitt rum
B : Varför?
P : Ehhh...det bara är så Ella, det får inte plats fler på mitt rum.
B : Vad gör de andra då?
P : De sitter på sina rum och jobbar
B : Pappa...är du ensam?
P : Ja...
B : Men du har ju en extra stol på ditt rum!
P : Mmm, men där sitter bara folk när jag har besök
B : Jag har besökt dig på jobbet
P : Ja det har du
B : Då var du inte ensam!
P : Nej det var jag ju inte då, du satt i min besöksstol
B : Pappa, vad gör du på jobb
P : Jobbar
B : Du sitter vid datorn och bla-bla-bla-bla
B : Pappa, kommer du hem snart?
P : Ja om 15 minuter. "F-E-M-T..."
B : Mamma, pappa kommer hem om femton minuter!
B : Hejdå pappa!
P : Hejdå gumman, puss puss
B : Puss puss

Inga kommentarer: