22 januari 2008

Slutrapport del 2

Helgen är avklarad och jag är tillbaka på jobbet, även om jag gärna önskat att jag sluppit morgonen. Jag gillar höns, men då ska det vara riktiga höns, med fjädrar och vingar och hela köret. Inte sådana som jag hittade på mötet.

Så helgen är avklarad, med födelsedagsfest x 2 och alltihop. Filmen i fredags var bra, kan dock inte tycka att den är helt barntillåten. Ser fram mot del 2, det var bra att jag visste att det skulle komma fler delar, annars hade jag nog blivit besviken.

Det jag har svårt för är föräldrar som inte kan lära sina barn lite lagom folkvett. Genom hela filmen satt det en unge bakom oss som pratade högt, sparkade på sätena och lutade sig över våra ryggstöd. Jag var beredd att helt enkelt skälla ut mamma för dålig uppfostran, tills jag insåg att hon in princip uppförde sig på samma sätt. Men utöver det var filmen bra, och det är sådant här man får vara beredd på när man gå på bio för tidigt på kvällen.

Inga kommentarer: