17 januari 2008

Positivt och negativt


Alex Schulman skrev idag i sin krönika att dagens plus var att han skrev bättre än han någonsin tidigare gjort. Dagens minus var dock att hans chef träffade honom på lunchen och berättade att han skrev sämre än han någonsin tidigare gjort.

Ibland känns det som att hur bra man än lyckats med något, så finns det alltid någon som hittar den lösa tegelstenen och drar ut den så att allt faller ihop som ett korthus. Här haglar liknelserna ner i rasande takt och jag vet att det är både smaklöst och billiga tricks, men jag tror att det är allt jag orkar med ikväll.

Haft föräldrarna på besök och det tar alltid på krafterna. Imorgon är jag ledig och hade bestämt mig för att jag skulle ha en sen kväll a la Evei stil, så blir det inte. Huvudet bankar och ögonen är trötta, mina nya glasögon är obekväma och jag har massor att stå i imorgon. Ser dock fram emot de fyra timmarna som jag enbart ska ligga ner i en stol och låta andra ta hand om mitt ansikte och mina fötter. De enda frågorna som jag ska tillåtas att vara i min hjärna under den stunden är:

"Vilken färg vill jag ha mina tånaglar målade i?"
"Hur mycket ska jag plocka mina ögonbryn?"

Väldigt viktiga frågor och förhoppningsvis kan jag stänga ute världen och bara koncentrera mig på mig själv och min egen avslappning. Jag hoppas bara att det lever upp till mina förväntningar, vilket är att min ansikte blir mjukt, rent och fint och mina fötter ska vara lena som babyfötter. Tror ni det går? Jag får återkomma med rapport imorgon.

Imorgon ska jag på bio med trevligt sällskap, vi ska se Guldkompassen. Jag hoppas den är bra, har hört väldigt delade åsikter om den.

Inga kommentarer: