18 januari 2008

Slutrapport del 1

Så var man tillbaka efter antal timmar i skönhetssalong, liten vända på stan och sen en tripp till Ingelsta Kalkon för att handla mat till imorgon.

Rapporten består i att mina tånaglar är röda och fina, jag hoppas att de kommer att uppskattas på rätt sätt. Mitt ansikte har aldrig varit så lent och väl rengjort och insmörjt och mina fötter är nog så mjuka som de kan bli, vilket inte är illa egentligen. Jag är just nu väldigt förtjust i mina fötter har funderat på om jag ska lova mig själv att ta bättre hand om den hädanefter. Sanningen är dock den att jag gillar inte fötter och kommer nog inte bättra mig på den punkten. Kanske kan det tänkas att jag kommer att komma iväg lite oftare än var 18 månad på pedikyr hädanefter och då har jag ju gjort en förbättring. "Ge inga löften som du inte vet att du kommer att hålla" har en vis man sagt, troligtvis är det en kvinna som har sagt det, men ingen vet egentligen och på den tiden sade allt av visa män, jag tror inte ens att kvinnor fick prata.

Tanken är att jag ska lyfta mig ur soffan, sätta mig på cykeln igen och åka iväg och handla inför morgondagen. Jag behöver väl inte säga att det enda jag egentligen vill göra är att lägga mig ner i soffan och sova en stund. Det är skönt med sömn och det är viktigt med sömn!

Inga kommentarer: