27 februari 2008

Väntan

Idag stod jag på perrongen och väntade på ett försenat tåg i över 20 minuter. Mitt liv styrs av att allt annat tekniskt runt omkring mig fungerar. För att ha något att göra utöver att stå och svära över blåsten och duggregnet bestämde jag mig för att maila min blogg från min mobil, en egenskap som jag faktiskt tycker om. Ger mig något att göra, sen att det tar väldigt mycket längre tid att skriva en bloggtext med mobilen istället för tangentbordet till en dator var ju i detta läget faktiskt bara positivt.

Skrev en väldigt fin, lärorikt och inspirerande text full av mina egna filosofier och precis när jag känner att jag är klar bestämmer sig telefon-helvetet för att starta om sig! Bara så där, svart skärm och efter en liten stund startade den om, men min fina text var ju förlorad. Svor över det en liten stund, undrade om tåget tänkte komma, stod som ny beräknad tid 19:50, vilket skapar lite problem med tanke på att det i vanliga fall går 06:34. Men det löste sig till sist och vi kom iväg 06:58. Förhoppningsvis får jag nu en gratisbiljett.

En kompis påpekade för mig igår att det faktiskt finns en positiv sak att tänka på när man går upp innan gud på onsdagarna och det är att man har tagit sig förbi halva veckan och det är bara två morgnar kvar innan man får lov att vara uppe sent och sova länge. Vilket i och för sig brukar leda till att jag sitter där på fredagkvällarna och kan knappt hålla mig vaken förbi 21. Men en liten lur på fredag innan 19 och jag kanske till och med orkar ta mig ut med K och dricka lite öl? Har en datorbildbackgammonfixar kväll inbokad. Tänkte försöka imponera återigen med mina matlagningsförmågor och förvandla ytterliggare en kycklingrätt till vego. Igår berättade dock K för mig att egentligen tycker hon inte om frukt och jordnötter i mat och sist vi träffades så hade jag gjort en vegovariant av flygande jakob! Hon erkände att hon hade tyckt det var gott och jag i min tur är glad för att hon inte sa det samma kväll, hade bara känts dumt hur mkt hon än hade påpekat att hon gillat det. För vem kan egentligen tycka illa om min mat?

Det är någon kraft som inte vill att jag ska blogga idag, vet inte riktigt vem, vad eller varför. Men jag strävar envist vidare, även om skärmen blir svart och texten emellanåt verkar försvinna. Dags att återigen dubbelkolla så att inventeringen stämmer... För det är ju så kul.

Inga kommentarer: