26 februari 2008

Frisk?

Jag tror jag är frisk, eller? Jag hostar som en idiot och astman mår som den mår, eller tja astman mår nog bra, det är jag som mår sämre av att astman mår bra. Eller nåt...

Jobbet rullar på som vanligt, ibland hade det varit skönt med en paus-knapp så att man liksom hann se över allt och känna att man gjort allt precis så bra som man önskar, men inte alltid lyckas med. Jag skulle samtidigt önska att jag kunde se in i framtiden och veta vart jag ska jobba efter 31/3. Det är helt enkelt lite jobbigt att inte veta vad som händer.

Jag vill ha manus, bestämda regler för vad som ska hända, vill veta och vill veta nu! Samtidigt gillar jag överraskningar, som jag själv bestämmer över dock. Typ restresor, testa ny mat, gå ut på ett nytt ställe (ibland) eller andra sådana fina kontrollerade överraskningar, helst positiva sådana.

Nej, nu är det dags att värma lite mat och kanske försöka ta reda på varför norrmännen envisas med att ha två röda gubbar på sitt stoppljus vid övergångsställen.

Inga kommentarer: