22 oktober 2008

På rymmen

Ikväll har jag rymt från verkligheten en stund. Jag behövde komma bort från den en stund, känns skönt att bara vara och inte bry sig om allt som jagar på hemma. Hur jag sen ska lösa det får jag komma på en annan dag. Ibland måste man släppa alla måsten och vara i här och nu och se till att njuta lite av mig själv.

Igår spenderades kvällen med finvännen, vi lagade mat, tittade på TVoch pratade. Det var avslappnat, mysigt och varmt, sen hem till sängen, krypa ner och somnade gott. Vaknade tidigt i morse och tänkte att jag kan lika gott komma med ett tidigt tåg, men så blev det inte eftersom det hade blivit en spårändring och jag hann inte riktigt springa genom hela centralen på 1 minut, när jag väl tagit reda på vilket spår tåget gick ifrån.

I söndags fick jag ett väldigt fint mejl från min faster granne och väldigt goda väninna där hon berättade hur mycket jag har betytt för min faster och det kändes väldigt bra att få den bekräftelsen, även om jag vetat det, så var det skönt att få reda på det av någon annan.

Läste en artikel om hypothyroidea och hur man mer och mer börjar använda torkade svinsköldkörtel i behandlingen och att många faktiskt mår mycket bättre av det än av det konstgjorda levaxin.

Inga kommentarer: