21 december 2010

Vinter

Att göra något som inte ger önskat resultat en gång och därefter lära sig att det inte var en bra idé, det kallar jag för att jag lär mig något. Att sedan göra samma sak en gång till, med samma resultat som första gången är bara fruktlöst och korkat. Jag spenderade kvällen i lite självömkan och syrran ryckte in för att muntra upp mig, vilket fungerade bra och jag kom i säng i vettig tid. Men även denna natt sov jag oroligt och kändes som jag mest låg i dvala. Idag fick jag förklaringen av de som lyckas ha lite bättre koll än mig. Det har varit fullmåne. Räcker det inte med att jag är fullständig slav emotionellt under mina hormoner? Måste månen vara med på ett hörn och fucka till det också? Det verkar inte bättre.

Julen närmar sig, och jag är enormt tacksam för att jag fick spendera en fullständigt ångestfri jul hemma hos goda vänner med bästa gudbarnet och favoritmaten i söndags. Det kommer att ge mig kraft och ork när julen väl gör sitt intåg i det lundensiska hushållet och pedanten håller koll på vad jag gör och vad jag äter och berättar för mig när jag gör fel.

Jag önskar att jag kunde sätta mig på ett tåg till den småländska skogen eller upp till finvännen i Uddevalla och bara försvinna, snabbspola förbi Julen.

Jag fullkomligt älskar snön! Speciellt nu när jag sitter på mitt kontor med fönster på tvä väggar och ser hustaken och träden täckta av snö och solen som får det att glittra som diamanter. Kylan kan vara lite jobbig, men med rätt kläder och även vovven i varm jacka så är det helt perfekt. Förhoppningsvis så kommer jag även att få in lite pulkaåkning med brorsbarnen. Blåmärken och ryggskott finns det också risk för, men det är helt klart värt det.

Inga kommentarer: