02 februari 2009

Trött

Snart inne på en vecka med förkylning, det är uttröttande och tråkigt att vara sjuk hela tiden. Känns som att jag senast var frisk någon gång innan jul. Trött på att de inte hittar någon annan orsak än ett känsligt immunförsvar, inget att göra åt, jag får helt enkelt leva med det. Antar att jag måste se över min kost ännu mer än jag gör idag, känns tröttande det med. Har liksom ingen energi över till något längre.

Hör och häpna! Min morfar har äntligen accepterat hjälp från andra än direkt släkt, även om det många gånger har varit svårt. Hemvården kommer 3 gånger om dagen och en kvinna hade till och med fått dit morfars frisör som klippte honom och igår duschade han för första gången på nästan två år. Inte för att han luktade illa, vilket alltid förundrar mig, men det var väl helt enkelt
dags kan man tycka.

En del av mig önskar att det aldrig hade kommit så här långt, att morfar hade fått lämna denna världen långt innan det nådde denna punkten. Det underlättar för mormor och det får jag vara glad över, hon får lite sällskap och någon som tar de värsta bitarna av hans envishet som vi andra vanligtvis får ta.

Inga kommentarer: