18 augusti 2008

Dagens ris och ros

Jag hade planer på att skriva ett inlägg om min helg, som har varit helt underbart skön och avslappnad och med en snabb återresa till barndomen. Istället blir det till en början dagens ris och ros, jag får återkomma senare och uppdatera er om helgen.

Dagens ROS går till den underbare parkeringsvakt som istället för att ge mig böter för att jag råkat ställa mig i vändzon lade en liten gul remsa med texten:
Information från parkeringsvakten
Tid: 2008-08-18 10:29:43
Plats: ***, Helsingborg
Observera att ni har parkerat i vändzon.
Annat fordon skymmer skyltning;
dock viktigt att försäkra sig om vad som gäller i gatan.
Med vänliga hälsningar Parkeringsservice
Just idag älskar jag pakeringsservice.
Dagens RIS får nog än så länge som standard gå till Skånetrafiken och pissvädret. Jag vill ha uppehåll, kvällspromenader och bad på kallis. Och hör sen!

Inga kommentarer: