05 maj 2008

Helg underbara helg

Eller sol underbara sol och jag kommer nog inte säga det så länge till, för det kommer ju bara bli varmare. Kan det inte hålla sig i denna temperaturen? Så att jag kan fortsätta och njuta och fungera?

Har haft en helt underbar helg som rubriken kanske avslöjar. Fredagen spenderades i vänners nybyggda hus med grillspett, vin och trevligt sällskap. Sov över och vaknade till frukost som stod färdigt på bordet, helt klart bra.

På lördagen jagade jag runt lite på stan, kläder skulle returneras och köpas och sen en fika med finvännen, som en överraskande bonus. Iväg till 3-års kalas med vattenkoppor, köttfärssås och glass.

Vidare iväg till Valter för att ta nattpasset, då hans mamma opererat handen och därför behövde hjälp när mannen var på svensexa. Även om det blev för lite sömn var det mysigt att vaknade av att killen låg och gurglade av skratt när han tittade på sina fötter. Spenderande hela förmiddagen och delar av eftermiddagen ute i deras trädgård, större delen i skugga. Den stunden jag spenderade i solen har nu gjort mig rosa i ansiktet, nacken och övre delen av bröstkorgen. Men enligt utsago från finvännen är jag lika fin rosa som jag är som gul. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta det, men jag försöker se komplimangen i det.

Kvällen igår spenderades med finvännen och vi åt god mat och såg en film med Jodie Foster som var helt ok. Något säger mig att det är en remake, men jag kan inte komma på från vilken film. Sov gott, de få timmar jag sov, i finvännens famn och det kändes ok att vakna imorse och pussa henne hejdå och ge mig iväg till jobbet i 3/4-byxor och tunn tröja.

Inga kommentarer: